MetaCompliance Advantage får officiell Microsoft-certifiering för Windows 8

5 december 2012
lucas kapla 94qPvR72FWk unsplash

MetaCompliance Advantage har fått officiell Microsoft-certifiering för Windows 8, Microsofts efterlängtade nya version av operativsystemet Windows. Detta är i linje med företagets uttalade strategi att investera i sina produkter och se till att de är korrekt certifierade för att ge kunderna förtroende.

MetaCompliance Advantage är en lösning för policyhantering och användarundersökningar som har utformats för att automatisera och hantera de viktigaste uppgifterna i samband med användarnas medvetenhet och engagemang för informationssäkring, inklusive riskbedömning och mätning av organisationens IT-säkerhetsläge.

"Metacompliance är glada över att kunna lansera en Windows 8-kompatibel version av MetaCompliance Advantage", säger Eamonn Jennings, Head of Software Engineering på Metacompliance. "Vi känner oss övertygade om att Windows 8:s vackra nya design, molnanslutning, bra hårdvara och solida grund kommer att ge en fantastisk upplevelse med MetaCompliance Advantage. "

"Microsoft är vår utvecklingsplattform i första hand", säger Jennings. "Förra året tog vi våra produkter till molnet med hjälp av Windows Azure-miljön, och det är därför logiskt att vi skulle utveckla en Windows 8-version i linje med den hybridmolnstrategi som både Microsoft och våra kunder har antagit." Jennings fortsatte: "Vi försöker uppmuntra användarna att delta i projekt som rör efterlevnad och sekretess genom att ge dem ett grafiskt rikt, mycket funktionellt gränssnitt där de gärna deltar och självförvaltar".

"Windows har alltid handlat om att ge utvecklare den plattform de behöver för att skapa rika och övertygande upplevelser för sina kunder", säger Aidan Marcuss, Senior Director of Windows Core Marketing and Ecosystem på Microsoft. "Både konsumenter och företag kommer att dra nytta av den nya eran av Windows som ger nya upplevelser på alla datorer, bärbara datorer och surfplattor."