MetaCompliance utsedd till "Top 25 Information Security Solution Providers" för 2018

September 5, 2018
kier i sikte 2QKmKdDe hQ unsplash

MetaCompliance, en global ledare inom den mänskliga aspekten av cybersäkerhet och integritetsskydd, har utsetts till en av "Top 25 Information Security Solution Providers 2018" av CIO Applications Europe.

Publikationen lyfter fram de bästa leverantörerna av lösningar för informationssäkerhet som för närvarande stör datasäkerhetslandskapet.

En panel bestående av framstående vd:ar, CIO:s, riskkapitalister, analytiker och CIO Reviews redaktion har bedömt ett stort antal leverantörer av informationssäkerhetslösningar och tagit fram en kort lista över de företag som är särskilt framstående på området.

MetaCompliance hedrades i den prestigefyllda listan eftersom företaget har omdefinierat hur företag närmar sig cybersäkerhet genom att utveckla en innovativ molnplattform som ger en enda lösning för hantering av personalens medvetenhet och efterlevnad.

Företaget har hjälpt över 600 organisationer med kampanjer för att öka medvetenheten om dataskydd och informationssäkerhet och har åtagit sig att hjälpa organisationer att hålla sin personal säker på nätet, skydda sina digitala tillgångar och skydda sitt rykte och varumärke.

Robert O'Brien, VD för MetaCompliance, kommenterade noteringen: "Vi är mycket glada över att vara med i 2018 Top 25 Information Security Solution Providers.

"Som störande aktörer i vår bransch letar vi ständigt efter nya sätt att utvecklas och förnya oss, och listningen är ett erkännande av vårt engagemang för att förse kunderna med det bästa innehållet på marknaden när det gäller cybersäkerhet och efterlevnad."

Slutar

För mer information eller för att boka en genomgång med MetaCompliance, kontakta Geraldine Strawbridge på 02871 160570.

Anmärkningar till redaktörerna

Om MetaCompliance

Metacompliance grundades 2005 och är en global ledare inom den mänskliga aspekten av cybersäkerhet och integritetsskydd. Dess innovativa molnplattform erbjuder en enda förvaltningslösning för personalens medvetenhet och efterlevnad.

Den banbrytande plattformen ger kunderna en fullt integrerad och flerspråkig uppsättning funktioner för efterlevnad som omfattar policyhantering, e-lärande, simulerad nätfiske, incidenthantering och integritetshantering, som alla kan köpas som moduler eller som ett komplett system.

Plattformen levererar e-learning-innehåll av högsta kvalitet inom cybersäkerhet och efterlevnad som är tillgängligt på marknaden. Dess användarvänlighet, engagerande användarupplevelse och regelbundet uppdaterade innehåll säkerställer personalens tillfredsställelse och gör det möjligt för yrkesverksamma inom cyber- och efterlevnadsfrågor att enkelt spåra framstegen i genomförandet och visa på pågående ansvarstagande.

För mer information om MetaCompliance, besök https://www.metacompliance.com.

Twitter: @metacompliance