Tenzing investerar i MetaCompliance för att driva global expansion

26 januari 2021
MetaCompliance-teamet

Tenzing kommer att samarbeta med det ledande cybersäkerhetsföretaget MetaCompliance för att påskynda organisationens tillväxt och driva produktinnovation.

MetaCompliance grundades 2005 av vd Robbie O'Brien och har nu 110 anställda som betjänar kunder i Storbritannien, Europa och internationellt.

MetaCompliances uppdrag är att hjälpa kunderna att hålla personalen säker på nätet, skydda sina digitala tillgångar och undvika ryktesspridning.

Dess prisbelönta teknik och utbildningsinnehåll används av över 900 organisationer inom både den offentliga och privata sektorn för två viktiga syften. För det första för att öka personalens vaksamhet när det gäller hot mot cybersäkerheten. För det andra för att hjälpa kunderna att visa att de uppfyller kraven för nationella tillsynsmyndigheter.

MetaCompliances beslut att samarbeta med Tenzing berodde på fondens strategiska erfarenhet av att växa företag av liknande storlek och en gemensam tro på MetaCompliances förmåga att bli en global cybersäkerhetsaktör.

Investeringen från Tenzing kommer att göra det möjligt för MetaCompliance att fortsätta att utveckla nya, innovativa produkter och utöka sin personalstyrka. Den befintliga ledningsgruppen, inklusive VD Robbie O'Brien, kommer att fortsätta i sina nuvarande ledarroller och investerar ytterligare som aktieägare i företaget. Gareth Healy och Milan Kellner från Tenzing kommer att ingå i styrelsen.

"Den mänskliga aspekten av informationssäkerhet och efterlevnad är en snabbväxande och spännande marknad", säger Robbie O'Brien, "Vi har aktivt skalat upp vårt företag och genomfört vår produktstrategi. Vi är glada över den nya expansionsfasen och tror att Tenzing är den perfekta partnern för att hjälpa oss att förverkliga våra ambitioner för framtida tillväxt".

Guy Gillon, grundare och medledande partner till Tenzing, tillade: "Vi är mycket glada över att samarbeta med MetaCompliance. Det finns en stark överlappning mellan de möjligheter som MetaCompliance har och expertisen och erfarenheten hos vårt utökade tillväxtteam. Vi tror verkligen att vi kommer att kunna stödja Robbie och ledningen att leverera betydande tillväxt på deras marknad och hjälpa fler och fler företag att hålla sig säkra i denna alltmer komplexa miljö."

-ENDS-

Om MetaCompliance

MetaCompliance har över 12 års erfarenhet av marknaden för styrning, risk och efterlevnad (GRC) och erbjuder en innovativ lösning för automatisering av efterlevnad och medvetenhet hos personalen. Genom sin molnbaserade plattform erbjuder MetaCompliance kunderna en fullt integrerad uppsättning funktioner för efterlevnad som omfattar policyhantering, sekretess, eLearning, simulerad phishing och riskhantering.