MetaCompliance nominerad till två Cloud Excellence Awards

24 juli 2017
thor alvis sgrCLKYdw5g unsplash

London 24 juli 2017 - MetaCompliance, en global ledare inom cybersäkerhet och integritetsskydd, har nominerats till två Cloud Excellence Awards. MetaCompliance uppnådde nomineringar i kategorin Cloud Security Product of the Year för sin MetaPhish-lösning. De är också med i tävlingen för bästa övergripande användning av molnet.

Nomineringarna är ett erkännande av MetaCompliances innovativa strategi för cybersäkerhet och dess engagemang för att använda molnet för kunder, partners och personal.

Syftet med Computing Cloud Excellence Awards är att uppmärksamma det allra bästa inom den brittiska molnbranschen, från de mest innovativa och övertygande produkterna och leverantörerna till de bästa användningsfallen från slutanvändarföretagen.

Meddelandet följer på en första omgång av nomineringar som bedömts av ett team av jurymedlemmar. Vinnarna kommer att avslöjas vid en glittrig prisceremoni i centrala London onsdagen den20 september 2017.

Nomineringarna kommer efter ett spektakulärt år för företaget som har inneburit en snabb ökning av verksamheten. De har nyligen öppnat ett kontor i Nordamerika för att utöka verksamheten där, samtidigt som de har öppnat ett kontor i Dublin för att ytterligare stödja den europeiska verksamheten.

Tillväxten kommer efter att vi vunnit nya affärer på många olika marknader, bland annat inom redovisning, reklam, myndigheter, bilindustrin, ideella organisationer, teknik, byggbranschen, utbildning, finansbranschen, hälsovård, försäkringar, juridik med mera.

Robert O'Brien, VD för MetaCompliance, säger: "Vi är mycket glada över att vara nominerade till två priser vid Cloud Excellence Awards. Som företag har vi följt med tiden och molnet har varit en stor del av detta. Denna molnfunktionalitet innebär att vi kan ha en förstklassig produktsvit som kan lagras i molnet och som gör det enkelt för organisationer att bli cybermedvetna och följa reglerna under ett och samma tak. Dessa prisnomineringar är ett erkännande av oss som ett företag som ligger i framkant när det gäller molnsäkerhet."

Om MetaCompliance

MetaCompliance är en global ledare inom cybersäkerhet och efterlevnad av sekretessbestämmelser.

MetaCompliances produktsortiment kombinerar eLearning, phishing, GDPR och policyhantering med molnbaserad mjukvara för att enkelt implementera en rad olika former av lärande och utbildning.

MetaCompliance tar dessutom upp specifika affärsutmaningar som uppstår i samband med företagsstyrning och cyberhot i takt med att de utvecklas genom efterlevnadslagstiftning och hackares sofistikering.

Mer information om MetaCompliance finns på metacompliance.com. Twitter: @metacompliance