MetaCompliance beskytter ledende medarbejdere mod cyberangreb

3. april 2019
benjamin child GWe0dlVD9e0 unsplash

Firmaet lancerer ny cybersikkerhedsuddannelse rettet specifikt mod ledere på C-niveau

Dyrt spear phishing-angreb er sofistikerede og målrettede, som Norsk Hydro, en af verdens største aluminiumsproducenter, fandt ud af i denne uge. For at bekæmpe denne voksende trussel har MetaCompliance, der er en global leder inden for det menneskelige aspekt af cybersikkerhed og overholdelse af privatlivets fred, lanceret nye uddannelseskurser for ledere, der tager fat på de specifikke cybertrusler, som ledende medarbejdere står over for.

Ledende medarbejdere er blevet et hovedmål for ondsindede hackere på grund af deres adgang på højt niveau til værdifulde virksomhedsdata. Inden for det sidste år har der været en stigning på 58 % i BEC-angreb (Business Email Compromise), og spear phishing-angreb er blevet brugt i 91 % af alle cyberangreb i verden.

For at forsvare sig mod disse trusler i udvikling har MetaCompliance skabt rollespecifik, skræddersyet, grafisk rig Cyber Security-træning, der tager fat på de udfordringer og det ansvar, som den øverste ledelse har for at skabe årvågenhed og bevidsthed i deres organisation.

Robert O'Brien, administrerende direktør for MetaCompliance, kommenterede: "En ny æra af cyberkriminalitet kræver en ny og proaktiv reaktion. Organisationer kan ikke længere bare stole på, at deres it-afdeling tager ejerskab af cybersikkerhed. Effektiv cyberrisikostyring starter med bevidsthed på bestyrelsesniveau, og den mest effektive måde at skabe denne bevidsthed på er gennem målrettet og rollespecifik uddannelse."

MetaCompliance's nye lederuddannelseskurser vil sikre, at ledende medarbejdere er udstyret med al den viden, de har brug for til at mindske cyberrisici og skabe en forbedret kultur med bevidsthed om cybersikkerhed i deres organisation.

Om MetaCompliance

Metacompliance blev grundlagt i 2005 og er en global leder inden for det menneskelige aspekt af cybersikkerhed og overholdelse af privatlivets fred. Dens innovative cloud-platform giver en one-stop-shop-løsning til forvaltning af medarbejdernes bevidsthed og overholdelse af reglerne.

Platformen giver kunderne en fuldt integreret og flersproget suite af compliance-funktioner, der omfatter politikstyring, e-learning, simuleret phishing, privacy management og incident management, som alle kan købes som et modulopbygget system eller som et komplet system.

Yderligere oplysninger findes på: https://go.metacompliance.com/executive

Kontakt til medierne: Geraldine Strawbridge / [email protected]