MetaCompliance planlægger at fordoble arbejdsstyrken i Derry~Londonderry

November 23, 2017
alex kotliarskyi QBpZGqEMsKg unsplash 1

MetaCompliance ansætter 69 nye stillinger i løbet af de næste tre år for at hjælpe med at udvikle sit salg og sin markedstilstedeværelse på verdensplan.Virksomheden udvikler software og kreativt indhold til cybersikkerhedssektoren og sigter mod at tredoble sin omsætning ved at udnytte efterspørgslen efter cloud-baserede cybersikkerhedsprodukter.

For at nå sit mål rekrutterer MetaCompliance en kombination af salgs- og it-roller til at implementere en ny salgsmodel, der er rettet mod potentielle kunder i Europa og USA.

Jeremy Fitch, der er administrerende direktør for erhvervs- og sektorudvikling i Invest Northern Ireland, hilste udvidelsen velkommen og sagde: "MetaCompliance er en af vores mest innovative teknologivirksomheder med et langvarigt engagement i det nordvestlige område. Virksomheden har brugt en række støtteordninger fra Invest NI til at forbedre sin konkurrenceevne på det globale marked, herunder støtte til forskning og udvikling, udvikling af færdigheder og markedsføring.

"Denne nye investering vil understøtte virksomhedens globale ambitioner og skabe værdifulde beskæftigelsesmuligheder i Derry and Strabane District Council-området. De 69 job, der bliver ansat i virksomheden, vil generere 1,7 millioner pund om året i ekstra lønninger til den lokale økonomi og vil betyde, at virksomheden vil tredoble sin arbejdsstyrke i løbet af de næste tre år."

Markedsmulighederne er drevet af den voksende globale trussel fra phishing og ransomware samt implementeringen af EU's generelle databeskyttelsesforordning (GDPR) i maj 2018 og behovet for politikstyringsløsninger i alle brancher.

Virksomheden tilbyder kunderne omkostningseffektiv cloud first software, som gør det lettere for organisationer, der er underlagt strenge lov- og myndighedskrav som f.eks. databeskyttelse, privatlivets fred og bestikkelseslovgivning, at overholde reglerne.

Invest NI har tilbudt MetaCompliance 652.000 £ til skabelsen af de nye arbejdspladser.
Robert O'Brien, administrerende direktør for MetaCompliance, udtalte om udvidelsen: "Dette er en spændende fase i vores virksomheds vækst, da vi gennemfører ambitiøse planer om at fordoble vores arbejdsstyrke og tredoble vores omsætning.

"Invest NI's løbende støtte er afgørende for vores virksomheds fortsatte vækst, og vi er meget tilfredse med de fremskridt, der hidtil er sket med rekrutteringen, og også med de talenter, der er til rådighed i det nordvestlige område.

"Udvidelsen af vores markedsudviklingsteam i Derry understøtter den målrettede tilgang, som vi planlægger at tage for at maksimere salgspotentialet for vores produkter inden for cybersikkerhed og compliance.

"Vi er fokuseret på at udvide vores kundebase og vil arbejde hårdt på at engagere potentielle kunder fra både den offentlige sektor og den kommercielle industri i hele Europa og USA."

Virksomhedens produktpakke omfatter IT Governance, Risk and Compliance (IT GRC)-løsninger, der gør det muligt for organisationer at automatisere, håndhæve og administrere de vigtigste opgaver i forbindelse med brugerbevidsthed og medarbejderengagement for informationssikkerhed.

MetaCompliance's rekrutteringsindsats vil øge antallet af medarbejdere til 102 i 2019. Virksomheden afholder en rekrutteringsdag på City Hotel i Derry fredag den 1. december mellem kl. 09.00 og 17.00.