MetaLearning præsenterer en ny måde at øge adoptionsgraden af e-læringsindhold blandt medarbejdere og tredjeparter på

September 25, 2014
john schnobrich 2FPjlAyMQTA unsplash

MetaCompliance annoncerer lanceringen af deres nye platform for blended learning, MetaLearning.Dette nye produkt er et cloud-baseret læringsmiljø, der gør det muligt for organisationer at samle alt deres læringsindhold i en platform, der er stærk nok til virksomheden.

MetaLearning er en specialbygget, skalerbar teknologiplatform, der har til formål at blive branchemodellen for et moderne, social media-orienteret læringscenter, som organisationer leder deres brugere til at gennemføre al læring.

MetaLearning er uafhængig af læringsindhold. Softwaren streamer video, PowerPoint eller eksisterende SCORM-standardindhold til brugeren i en moderne, intuitiv grænseflade. MetaLearning tager udgangspunkt i de sociale mediers udseende, som brugerne er bekendt med, og søger at forbedre indførelsen af læring i organisationen ved hjælp af en grafisk rig og engagerende front-end. Som en virksomhedsorienteret platform kan brugeren se alt det indhold, der vedrører ham selv, hvad enten det drejer sig om sundhed og sikkerhed, HR eller overholdelse af reglerne. Brugeren kan kommentere kurser og også formidle indhold rundt i den interne organisation. Sidstnævnte giver en fremragende måde at levere undervisning på det tidspunkt, hvor folk har brug for læring.

Målet med MetaLearning er at give organisationer et teknologisk miljø, der gør det lettere at få adgang til læring og giver et permanent arkiv for en brugers læringscyklus inden for virksomheden. MetaLearning vil give organisationer mulighed for at samle indhold, der i øjeblikket befinder sig i flere LMS-miljøer, og som er blevet erhvervet over tid. MetaLearning centraliserer ganske enkelt alt dit uddannelsesmateriale på et enkelt sted, hvor du kan gå hen. Alt er tilgængeligt via single sign on baseret på brugerens eksisterende brugernavn og adgangskode.
I forbindelse med lanceringen af den nye platform udtalte MetaCompliance CEO Robert O'Brien: "Vores team har arbejdet på MetaLearning i over to år; det var en naturlig udvidelse af vores produktpakke og eksisterende produkter som MyCompliance. Kunderne har brug for at sikre, at deres personale er tilstrækkeligt uddannet, og at de vigtigste politikker følges. Derfor er det en naturlig blanding af en platform til læringsstyring og software til styring af politikker."

O'Brien fortsætter, "MetaCompliance er en softwareudviklingsvirksomhed, vi så et hul i markedet for en egnet til formålet, moderne LMS platform, der tillod ikke bare SCORM, men alt indhold, der skal vises i en moderne web-interface. Vi kunne ikke finde denne teknologi, så vi besluttede at bygge en fra bunden. MetaCompliance beskæftiger sig ikke med udvikling af læringsindhold, det marked er allerede betjent af nogle gode, mangeårige leverandører, men vi søger snarere at tage den underliggende teknologi til den næste generation, samtidig med at vi bevarer kompatibiliteten med eksisterende standarder.

MetaLearning vil blive præsenteret for MetaCompliance-kunder på den årlige kundebegivenhed den 17. september 2013 på IOD på Pall Mall i London.

Om Metacompliance

Metacompliance har en klar vision om at gøre compliance og it-sikkerhed lettere for organisationer. Softwaren kan sikre, at alle medarbejdere deltager aktivt i initiativer til overholdelse af regler, f.eks. politikker, e-learning og undersøgelser, hvilket mindsker risikoen for compliance-hændelser og de dermed forbundne bøder. Softwaren kan bruges til at demonstrere, at medarbejderne forstår indhold som f.eks. politikker ved at blive testet med spørgsmål. Ved at øge brugernes deltagelse i kampagner om overholdelse og IT-sikkerhed får man revisionsoplysninger til at generere rapporter, som gør det muligt for organisationen at påvise sin "omsorgspligt" over for tilsynsmyndighederne.

© 2013 Metacompliance Limited. Alle rettigheder forbeholdes. MetaCompliance og MetaCompliance-logoet er registrerede varemærker tilhørende Metacompliance i Den Europæiske Union og i andre lande. Andre mærker og produktnavne er varemærker tilhørende deres respektive ejere.