MetaCompliance utsedd till "30 bästa småföretag att hålla koll på" 2018

November 23, 2018
ran berkovich kSLNVacFehs unsplash

MetaCompliance, en global ledare inom den mänskliga aspekten av cybersäkerhet och integritetsskydd, har utsetts till ett av de "30 bästa småföretagen att följa" av The Silicon Review.

Silicon Review är en ledande källa för yrkesverksamma inom affärsteknik och lyfter fram innovativa företagslösningar som utvecklats av etablerade lösningsleverantörer och kommande heta företag.

Den prestigefyllda listningen är ett erkännande av MetaCompliances innovativa strategi för cybersäkerhet och dess pågående engagemang för att hjälpa organisationer över hela världen att hålla sig säkra och följa lagstiftningen.

Företagets innovativa molnplattform erbjuder en enda lösning för att hantera personalens medvetenhet och efterlevnad och deras produkter har använts av över 600 organisationer runt om i världen för att hjälpa dem att hålla sin personal säker på nätet, skydda sina digitala tillgångar och skydda sitt rykte och varumärke.

Börsnoteringen kommer efter ett spektakulärt år för företaget som har fördubblat sin personalstyrka, fått nya stora kunder och lanserat nya innovativa produkter för att möta behoven hos organisationer som verkar i ett cybersäkerhetslandskap i ständig utveckling.

Robert O'Brien, vd för MetaCompliance, kommenterade noteringen: "Vi är glada över att vara med i Silicon Review's '30 Best Small Companies to watch'. MetaCompliance-teamet lägger ner mycket tid på att förnya vår teknik för att hjälpa våra kunder att avvärja cyberhot riktade mot deras personal. Det är mycket tillfredsställande när våra ansträngningar får erkännande från branschen."

-ENDS-

För mer information eller för att boka en genomgång med MetaCompliance, kontakta Geraldine Strawbridge på 02871 160570.

Anmärkningar till redaktörerna

Om MetaCompliance

Metacompliance grundades 2005 och är en global ledare inom den mänskliga aspekten av cybersäkerhet och integritetsskydd. Dess innovativa molnplattform erbjuder en enda förvaltningslösning för personalens medvetenhet och efterlevnad.

Den banbrytande plattformen ger kunderna en fullt integrerad och flerspråkig uppsättning funktioner för efterlevnad som omfattar policyhantering, e-lärande, simulerad nätfiske, incidenthantering och integritetshantering, som alla kan köpas som moduler eller som ett komplett system.

Plattformen levererar e-learning-innehåll av högsta kvalitet inom cybersäkerhet och efterlevnad som är tillgängligt på marknaden. Dess användarvänlighet, engagerande användarupplevelse och regelbundet uppdaterade innehåll säkerställer personalens tillfredsställelse och gör det möjligt för yrkesverksamma inom cyber- och efterlevnadsfrågor att enkelt spåra framstegen i genomförandet och visa på pågående ansvarstagande.

För mer information om MetaCompliance, besök https://www.metacompliance.com.

Twitter: @metacompliance