MetaCompliance nominerad till två Cyber Security Awards

18 maj 2018
jez timms Ch onWf38o unsplash

MetaCompliance, en global ledare inom den mänskliga aspekten av cybersäkerhet och integritetsskydd, har nominerats till två Cyber Security Awards.

MetaCompliance fick nomineringar för Årets bästa säkerhetsföretag och Årets innovativa produkt - molnbaserad.

Båda nomineringarna är ett erkännande av MetaCompliances innovativa strategi för cybersäkerhet och hur företaget hjälper företag över hela världen att hålla sig säkra på nätet och följa lagstiftningen.

Cyber Security Awards grundades 2014 för att belöna de bästa individerna, teamen och företagen inom cybersäkerhetsbranschen. Förträfflighet och innovation är centrala teman i alla kategorier.

Vinnarna kommer att tillkännages vid Cyber Security Awards-middagen och presentationen på Park Plaza Hotel i London den 21 juni 2018.

Prisdomare Karla Reffold sa: "I år fanns det ett rekordstort antal deltagare och konkurrensen i år har varit otroligt hög. Att bli utsedd till finalist är en stor prestation och jag kan redan nu säga att det kommer att bli en utmaning att utse vinnarna! Det finns så många fantastiska personer, innovativa produkter och företag som gör fantastiska saker inom cybersäkerhet. Hela prisutdelningen är ett fantastiskt skyltfönster för brittiska prestationer inom cybersäkerhet."

Nomineringarna kommer efter ytterligare två nomineringar för MetaCompliance vid Tech Excellence Awards 2018 och för Computing Technology Brand of the Year Award.

Robert O'Brien, VD för MetaCompliance, säger: "Vi är mycket glada över att vara nominerade till två cybersäkerhetspriser. Cybersäkerhet och efterlevnad har blivit viktiga prioriteringar för företagen när de inser de enorma konsekvenser som ett dataintrång kan få för deras verksamhet. Våra produkter tar direkt itu med de specifika utmaningar som uppstår i samband med cyberhot och företagsstyrning, genom att göra det lättare för användarna att engagera sig i informationssäkerhet och efterlevnad.

Vår molnbaserade programvara har visat sig vara mycket populär på grund av sin flexibilitet. Företag kan få fjärråtkomst till data var som helst, när som helst och från vilken webbaserad enhet som helst. Detta har inte bara gjort det möjligt för oss att befästa vår position i Storbritannien och Irland, utan också att få nya affärer i andra regioner över hela världen, inklusive Nordamerika, Latinamerika, Asien-Stillahavsområdet och Mellanöstern."

Slutar

För mer information eller för att boka en genomgång med MetaCompliance, kontakta Geraldine Strawbridge på 02871 160570.

Anmärkningar till redaktörerna

Om MetaCompliance

Metacompliance grundades 2005 och är en global ledare inom den mänskliga aspekten av cybersäkerhet och integritetsskydd. Dess innovativa molnplattform erbjuder en enda förvaltningslösning för personalens medvetenhet och efterlevnad.

Den banbrytande plattformen ger kunderna en fullt integrerad och flerspråkig uppsättning funktioner för efterlevnad som omfattar policyhantering, e-lärande, simulerad nätfiske, incidenthantering och integritetshantering, som alla kan köpas som moduler eller som ett komplett system.

Plattformen levererar e-learning-innehåll av högsta kvalitet inom cybersäkerhet och efterlevnad som är tillgängligt på marknaden. Dess användarvänlighet, engagerande användarupplevelse och regelbundet uppdaterade innehåll säkerställer personalens tillfredsställelse och gör det möjligt för yrkesverksamma inom cyber- och efterlevnadsfrågor att enkelt spåra framstegen i genomförandet och visa på pågående ansvarstagande.

För mer information om MetaCompliance, besök https://www.metacompliance.com.

Twitter: @metacompliance