Lansering av MetaLearning Fusion

14 januari 2019
john schnobrich FlPc9 VocJ4 unsplash 1

Samma vecka som den amerikanska regeringen lanserade en kampanj för att uppmana företag att bättre försvara sig mot angripare på nätet har MetaCompliance, en global ledare inom den mänskliga aspekten av cybersäkerhet och efterlevnad av sekretessbestämmelser, lanserat MetaLearning Fusion, en ny inlärningsplattform som kommer att förändra hur personalen engagerar sig i cybersäkerhetsutbildning.

Företaget har skapat en modern lösning som är anpassad för ändamålet och som gör det möjligt för organisationer att skapa sina egna skräddarsydda cybersäkerhetskurser som återspeglar deras varumärke och tonfall, vilket gör dem mycket mer relevanta och autentiska för de anställda.

Problemet med traditionell utbildning i cybersäkerhet är att den är intetsägande, tråkig och leder till mycket lågt deltagande från personalen. Detta är precis vad cyberbrottslingar förlitar sig på, eftersom outbildad personal utgör en stor risk för organisationens säkerhet.

Över 90 % av alla framgångsrika cyberattacker är ett resultat av information som anställda ovetande lämnat ut, och eftersom det blir svårare att bryta sig in i nätverk, riktar hackare alltmer in sig på anställda eftersom de är det enklaste sättet att bryta sig in i ett nätverk och stjäla känsliga uppgifter.

MetaLearning Fusion kommer att göra det möjligt för organisationer att skapa skräddarsydd utbildning från ett omfattande bibliotek av korta eLearning-kurser som kan skräddarsys för deras specifika behov. Kurserna är lätta att skapa och kan anpassas och märkas för att göra innehållet mer relevant för personalen.

Robert O'Brien, vd för MetaCompliance, kommenterade: "Normalt överstiger kostnaden för skräddarsydda kurser med varumärket den ekonomiska budgeten för alla utom de största företagen. Vår teknik gör denna möjlighet tillgänglig för alla organisationer som minskar cyberrisker genom initiativ för att öka personalens medvetenhet."

Slutar

För mer information eller för att boka en genomgång med MetaCompliance, kontakta Geraldine Strawbridge på 02871 160570.

Anmärkningar till redaktörerna

Om MetaCompliance

Metacompliance grundades 2005 och är en global ledare inom den mänskliga aspekten av cybersäkerhet och integritetsskydd. Dess innovativa molnplattform erbjuder en enda förvaltningslösning för personalens medvetenhet och efterlevnad.

Den banbrytande plattformen ger kunderna en fullt integrerad och flerspråkig uppsättning funktioner för efterlevnad som omfattar policyhantering, e-lärande, simulerad nätfiske, incidenthantering och integritetshantering, som alla kan köpas som moduler eller som ett komplett system.

Plattformen levererar e-learning-innehåll av högsta kvalitet inom cybersäkerhet och efterlevnad som är tillgängligt på marknaden. Dess användarvänlighet, engagerande användarupplevelse och regelbundet uppdaterade innehåll säkerställer personalens tillfredsställelse och gör det möjligt för yrkesverksamma inom cyber- och efterlevnadsfrågor att enkelt spåra framstegen i genomförandet och visa på pågående ansvarstagande.

För mer information om MetaCompliance, besök https://www.metacompliance.com.

Twitter: @metacompliance