Newcastle-Under-Lyme County Council antar ett system för förvaltning av efterlevnad

25 september 2014
Agile-policy-management-1

MetaCompliance har glädjen att välkomna Newcastle-under-Lyme Borough Council till sin lista över lokala myndighetskunder, vilket bevisar att programvara för hantering av policyer fortfarande är ett viktigt krav för lokala myndigheter.

Informationsstyrning är en mycket viktig fråga för den offentliga sektorn just nu. Det beror på att informationstekniken ligger till grund för de flesta av regeringens initiativ som rör användningen av elektroniska register för att uppnå effektiviseringar, minska kostnaderna och ge skattebetalarna en bättre service. Det har aldrig varit lätt att tillhandahålla lämpliga processer och kontroller för att minska de risker som uppstår på grund av den "mänskliga faktorn". Detta i kombination med de ständigt ökande krav som ställs på de lokala myndigheterna på grund av branschförändringar som sociala medier, moln och mobila enheter gör att användarnas medvetenhet är en av de viktigaste prioriteringarna.

Julie Ray, Customer and ICT Projects Manager på Newcastle-under-Lyme, förklarade hur det nya systemet för hantering av företagspolicyer har gjort det möjligt för dem att enkelt och framgångsrikt engagera personalen och garantera att användarna är medvetna om policyer och förfaranden för informationssäkerhet.

"MetaCompliance köptes i första hand för att hantera införandet av informationssäkringspolicyer. Men redan från början insåg vi potentialen i att använda den här programvaran för ett mycket bredare utbud av policyer och kommunikation som kan hanteras centralt."

Julie insåg att programvaran var en tillgång för rådet eftersom den inte bara gjorde det möjligt att presentera information och policyer för personalen utan att den skulle "hjälpa till med att planera framtida medvetenhetskampanjer & ge nödvändig information utan att överbelasta de anställda." Programvaran gör det också möjligt för rådet att fånga och bevisa de anställdas samtycke till policyer, vilket är avgörande för rapportering.

Robert O'Brien, vd för MetaCompliance, svarade: "Lokala myndigheter som Newcastle-under-Lyme Borough Council använder MetaCompliances bästa lösningar för IT Governance, Risk and Compliance (IT GRC) som ett första steg för att ta itu med frågan om utbildning och medvetenhet hos de anställda inom deras organisation. Han fortsatte med att kommentera: "Den verkliga ansträngningen kommer nu att börja för informationsstyrningsteamet när de använder programvaran för att sprida sina viktigaste policyer, förfaranden och utbildningar för att få rätt nivå av uppmärksamhet från sina anställda, styrelsen och tredjepartsleverantörer".

Om MetaCompliance

MetaCompliance har en tydlig vision om att göra efterlevnad och IT-säkerhet enklare för organisationer. Programvaran kan se till att all personal aktivt deltar i initiativ för efterlevnad, t.ex. policyer, e-lärande och undersökningar, och på så sätt minska risken för incidenter i samband med efterlevnad och därmed sammanhängande böter. Programvaran kan användas för att visa att personalen förstår innehåll, t.ex. policyer, genom att testas med frågor. Genom att öka användarnas deltagande i kampanjer för efterlevnad och IT-säkerhet får man revisionsinformation för att generera rapporter som gör det möjligt för organisationen att visa sin "omsorgsplikt" gentemot tillsynsmyndigheterna.

© 2013 MetaCompliance Limited. Alla rättigheter förbehållna. MetaCompliance och MetaCompliance-logotypen är registrerade varumärken som tillhör MetaCompliance i Europeiska unionen och i andra länder. Andra varumärken och produktnamn är varumärken som tillhör respektive ägare.