Policy Management Finalist i Network Computing Awards

5 februari 2013
jason leung Xaanw0s0pMk unsplash

Metacompliance, Storbritanniens ledande företag inom system för användarmedvetenhet och policyhantering, har för andra året i rad valts ut som finalist i den prestigefyllda prisutdelningen från Network Computing Magazine. Företagets ledande produkt MetaCompliance Advantage® har nominerats till priset Network Infrastructure Product of the Year. Programvarusviten MetaCompliance® ser till att alla nätverksanvändare uppfyller sina skyldigheter och godkänner alla viktiga IT-säkerhets- och nätverksprinciper. Denna lösning för styrning, risk och efterlevnad (GRC) löser viktiga efterlevnadsfrågor med enkel och innovativ programvara.

När Metacompliances vd Robert O'Brien berättade om nomineringen förklarade han:

"Eftersom användningen av nätverk för offentliga tjänster innebär ett ökat samarbete inom den offentliga sektorn krävs det också högre kvalitetsnivåer för IT-säkerhet och styrning. Nyckeln till denna kvalitet är att användarnas medvetenhet och ansvarstagande är förenligt med nivån på tillgången till data. En högre grad av förståelse hos användarna för de möjliga negativa konsekvenserna av en tillfällig eller oaktsam användning av uppgifter är en kritisk framgångsfaktor", säger O'Brien. "MetaCompliance Policy Management System är det viktigaste verktyget för att automatisera dessa repetitiva och mödosamma aktiviteter för att öka medvetenheten hos nätverksanvändarna".

Network Computing Awards inrättades för att uppmärksamma de brittiska företag som arbetar med hårdvara, mjukvara och IT-tjänster. De nominerade finalisterna röstas fram för de företag som har imponerat mest på läsarna av Storbritanniens äldsta publikation om datornätverk.

Nomineringsprocessen ledde till en kort lista med finalister i ett antal kategorier. Nu kommer en omröstning på nätet att avgöra vilka vinnarna är.

Vi uppmanar dig att klicka på Rösta nu för att se finalisterna och rösta på priserna.

Röstningen avslutas den 5 mars 2013.

Prisutdelning den 14 mars på Hotel Russell, Russell Square, London.