Cloud Software giver en løsning til GDPR-forordningen for 2018

November 28, 2016
towfiqu barbhuiya FnA5pAzqqhMM unsplash

MetaCompliance leverer compliance- og cybersikkerhedssoftware samt uddannelse af personale til organisationer, der ønsker at mindske de risici, der fører til økonomiske sanktioner og skader på omdømme.

Udfordringerne i forbindelse med cybersikkerhed og overholdelse ændrer sig og stiger hurtigt i takt med, at hackere udvikler deres trusselsmuligheder. Det er en af grundene til, at EU har vedtaget en omfattende ny forordning om databeskyttelse, som tvinger organisationer, der håndterer europæiske borgeres personoplysninger, til at forbedre "deres spil" betydeligt. De mulige bøder og den skade på omdømme, der er forbundet med en databeskyttelsesovertrædelse, betyder, at ledere og bestyrelser ikke har råd til at ignorere de organisatoriske ændringer og investeringer, der er nødvendige for at levere en GDPR-ordning, der er egnet til formålet.

MetaCompliance er glade for at kunne annoncere lanceringen af en ny version af deres prisvindende cloud-løsning, der er skræddersyet til at matche de implementeringsfaser, der kræves for at opnå overholdelse af GDPR: Forberedelse, Drift og Vedligeholdelse.

MyCompliance Cloud - GDPR Solution er udviklet i samarbejde med eksisterende MetaCompliance-kunder og leverer den nødvendige ramme, der kræves for systematisk implementering af en GDPR-strategi.

"Organisationer er vant til at implementere store compliance-projekter som f.eks. Anti-Trust eller Sarbanes Oxley. Men efter at have lært de dyre fejltagelser ved at udvikle interne løsninger, søger ledelsen efter standardløsninger, der automatiserer nøgleprocesser og giver håndgribelig compliance-rapportering", udtaler Robert O'Brien, stifter og CEO hos MetaCompliance. "MyCompliance Cloud - GDPR-løsningen er blevet udviklet for at kickstarte GDPR-leveringsindsatsen og samtidig levere en platform, hvor GDPR og andre databeskyttelsesregler kan forvaltes som en almindelig forretningsfunktion".

Softwaren tilbyder cloud-funktionalitet, der gør det muligt for teams i virksomheden, f.eks. juridiske, marketing-, risiko- og informationssikkerhedsteams, at administrere vedtagelsen af GDPR fra en central administrationskonsol. MyCompliance Cloud - GDPR-løsning er udviklet til at levere den nødvendige funktionalitet til at hjælpe organisationer med at imødegå udfordringerne ved GDPR-implementering før og efter fristen i maj 2018, lige fra anmodninger om rettigheder til håndtering af brud på datasikkerheden.

Hvis du har brug for hjælp til dit GDPR-projekt, har vi i samarbejde med eksperter på området udarbejdet GDPR for Dummies i samarbejde med Wiley, det officielle Dummies-mærke. Du kan få dit gratis eksemplar her.

For yderligere oplysninger om MyCompliance Cloud - GDPR-løsningen bedes du kontakte os på [email protected]