Molnmjukvara erbjuder en lösning för 2018 års GDPR-reglering

28 november 2016
towfiqu barbhuiya FnA5pAzqqhMM unsplash

MetaCompliance tillhandahåller programvara för efterlevnad och cybersäkerhet samt personalutbildning till organisationer som vill minska de risker som leder till ekonomiska sanktioner och ryktesspridning.

Utmaningarna för cybersäkerhet och efterlevnad förändras och ökar snabbt i takt med att hackare utvecklar sina hotmöjligheter. Detta är en av anledningarna till att Europeiska unionen har antagit en omfattande ny förordning om dataskydd som tvingar organisationer som hanterar EU-medborgares personuppgifter att avsevärt förbättra "sitt spel". De eventuella böter och den ryktesspridning som är förknippade med en överträdelse av dataskyddet innebär att chefer och styrelser inte har råd att ignorera den organisatoriska förändring och de investeringar som krävs för att tillhandahålla en ändamålsenlig GDPR-reglering.

MetaCompliance är glada att kunna meddela att de lanserar en ny version av sin prisbelönta molnlösning som har skräddarsytts för att matcha de implementeringsfaser som krävs för att uppnå överensstämmelse med GDPR: Förberedelse, drift och underhåll.

MyCompliance Cloud - GDPR-lösning har utvecklats i samarbete med befintliga MetaCompliance-kunder och ger det nödvändiga ramverket för systematisk implementering av en GDPR-strategi.

"Organisationer är vana vid att genomföra stora projekt för efterlevnad, t.ex. anti-trust eller Sarbanes Oxley. Efter att ha lärt sig de kostsamma misstagen med att utveckla interna lösningar letar ledningen efter standardlösningar som automatiserar nyckelprocesser och ger konkreta rapporter om efterlevnad", säger Robert O'Brien, grundare och vd för MetaCompliance. "MyCompliance Cloud - GDPR-lösningen har utvecklats för att sätta igång GDPR-leveransarbetet och samtidigt tillhandahålla en plattform genom vilken GDPR och andra dataskyddsbestämmelser kan hanteras som en vanlig affärsfunktion".

Programvaran erbjuder molnfunktionalitet som gör det möjligt för team inom företaget, t.ex. juridiska avdelningar, marknadsföringsavdelningen, riskavdelningen och informationssäkerhetsavdelningen, att hantera införandet av GDPR från en central administrationskonsol. Från förfrågningar om ämnesrättigheter till hantering av dataintrång har MyCompliance Cloud - GDPR-lösning utvecklats för att tillhandahålla den nödvändiga funktionaliteten för att hjälpa organisationer att möta utmaningarna med GDPR-implementering före och efter tidsfristen i maj 2018.

Om du behöver hjälp med ditt GDPR-projekt har vi samarbetat med ämnesexperter för att producera GDPR for Dummies i samarbete med Wiley, det officiella Dummies-märket. Du kan beställa ditt gratisexemplar här.

För mer information om MyCompliance Cloud - GDPR-lösningen, kontakta oss på [email protected]