MetaCompliance vinner priset för de mest innovativa e-läromedelslösningarna för cybersäkerhet 2018

12 juni 2018
ray hennessy gdTxVSAE5sk unsplash

MetaCompliance, en global ledare inom den mänskliga aspekten av cybersäkerhet och efterlevnad, har vunnit priset för de mest innovativa e-lärningslösningarna inom cybersäkerhet av Corporate Vision Magazine.

Utmärkelsen är ett erkännande av MetaCompliances bidrag till att förse kunder runt om i världen med högkvalitativ och innovativ e-lärning om cybersäkerhet.

MetaCompliances eLearning-lösningar kombinerar kreativitet, expertkunskap och innovativ programvara för att leverera effektivt och engagerande innehåll som hjälper företag att hålla sig säkra och följa reglerna.

MetaLearning använder sig av berättelser, realistiska scenarier och berättelser för att skapa ett sammanhang och erbjuder spelifierade och animerade e-lärandetjänster som är engagerande och roliga för användarna.

Det omfattande biblioteket med eLearning-innehåll innehåller videor om en rad olika ämnen, bland annat phishing, lösenordssäkerhet, GDPR, skadlig kod och datasäkerhet. Nya titlar släpps var tredje månad för att se till att kunderna får det mest högkvalitativa och aktuella innehållet.

Robert O'Brien, VD för MetaCompliance, säger: "Vi är stolta över att ha vunnit priset för de mest innovativa e-läromedelslösningarna för cybersäkerhet 2018. Priset är ett erkännande av vårt engagemang för att förse kunderna med det bästa kvalitetsinnehållet för cybersäkerhet och efterlevnad som finns på marknaden.

"Vårt designteam letar alltid efter nya, innovativa idéer och lösningar för att förmedla budskapet på ett kreativt och engagerande sätt. De har effektivt använt 2D- och 3D-animationer, ljuddesign, rörlig grafik och kinetisk typografi för att se till att användarna är engagerade, samtidigt som de har ett kreativt och innovativt tillvägagångssätt för att utveckla varje manus."

Utmärkelsen följer på ett mycket framgångsrikt år för företaget som har sett företaget fördubbla sin omsättning, fördubbla sin personalstyrka, stärka sin produktportfölj och säkra nya stora kunder över hela världen.

För att möta den globala efterfrågan på sina produkter kommer företaget snart att öppna sitt första nordamerikanska kontor i samband med att man utökar sin verksamhet i Nordamerika och världen över.

Slutar

För mer information eller för att boka en genomgång med MetaCompliance, kontakta Geraldine Strawbridge på 02871 160570.

Anmärkningar till redaktörerna

Om MetaCompliance

Metacompliance grundades 2005 och är en global ledare inom den mänskliga aspekten av cybersäkerhet och integritetsskydd. Dess innovativa molnplattform erbjuder en enda förvaltningslösning för personalens medvetenhet och efterlevnad.

Den banbrytande plattformen ger kunderna en fullt integrerad och flerspråkig uppsättning funktioner för efterlevnad som omfattar policyhantering, e-lärande, simulerad nätfiske, incidenthantering och integritetshantering, som alla kan köpas som moduler eller som ett komplett system.

Plattformen levererar e-learning-innehåll av högsta kvalitet inom cybersäkerhet och efterlevnad som är tillgängligt på marknaden. Dess användarvänlighet, engagerande användarupplevelse och regelbundet uppdaterade innehåll säkerställer personalens tillfredsställelse och gör det möjligt för yrkesverksamma inom cyber- och efterlevnadsfrågor att enkelt spåra framstegen i genomförandet och visa på pågående ansvarstagande.

För mer information om MetaCompliance, besök https://www.metacompliance.com.

Twitter: @metacompliance