Phishing ja ISO27001 eLearning ehdolla alan palkinnoissa

lokakuu 7, 2016
vishwas bangar Ru1rYmxNEVg unsplash

MetaCompliancella on todella palkittu vuosi. Ensin sen ohjelmistoista ja nyt sen nykyaikaisesta verkkoturvallisuuden ja vaatimustenmukaisuuden eLearning-sisällöstä. Vain viikko sen jälkeen, kun MetaCompliance oli saanut tietää, että se oli ehdolla vuoden 2016 Computing Security Awards -kilpailussa, se sai tietää, että se oli myös ehdolla kahdessa kategoriassa tämän vuoden Learning Technologies Awards -kilpailussa.

Yritys oli ehdolla kategorioissa "Erinomainen oppimissisällön suunnittelu - kaupallinen sektori" ja "Oppimisteknologian paras käyttö vaatimustenmukaisuuden varmistamiseksi". MetaCompliance esitti Cyber Security and Compliance eLearning -kirjastonsa oppimateriaalit, nimittäin "Essential Phishing Awareness" edellisessä kategoriassa ja "Safeguarding Data for ISO27001 and PCI DSS" jälkimmäisessä kategoriassa.

Lähestymistapamme kyberturvallisuuden ja vaatimustenmukaisuuden oppimisen kehittämiseen perustuu siihen, että olemme tietoisia aiheen vaikeudesta henkilöstön kannalta. Ratkaisumme on tarjota työntekijöille mahdollisimman houkutteleva oppimiskokemus. Tämä ohje kannustaa meitä kehittämään interaktiivista sisältöä, joka on helppokäyttöistä, graafisesti houkuttelevaa ja vuorovaikutteista. Samalla varmistamme, että taustalla olevaa aihetta käsitellään vakavasti ja liiketoiminnallisesti, mikä takaa, että saamme tarvittavan tietoverkkoturvallisuuden tai vaatimustenmukaisuuden ymmärtämisen.

"Essential Phishing Awareness" -kurssin avulla käyttäjä ymmärtää, miten phishing-hyökkäykset toimivat ja miten niitä voidaan välttää. Käyttäjät oppivat, millaisia muotoja phishing-hyökkäys voi olla, miten huijaus tunnistetaan ja mitkä ovat parhaat käytännöt niiden välttämiseksi.

"Safeguarding Data for ISO27001 and PCI DSS" -kurssi valmistelee johtoa ja käyttäjiä ISO-sertifioinnin käyttöönottoon. ISO27001-sertifioinnissa määritellään organisaation ISMS-järjestelmän (tietoturvallisuuden hallintajärjestelmä) vaatimukset. Kurssilla käsitellään myös PCI DSS:ää (Payment Card Industry Data Security Standard), joka on ihanteellinen koulutus henkilöille, jotka ovat suoraan tekemisissä maksu- tai luottokorttitietojen kanssa. Kurssin avulla käyttäjä voi kehittää tietämystään siitä, miten hän voi suojata itsensä, yrityksensä ja asiakkaansa uhkia vastaan.

Molemmilla kursseilla käytetään pelillistämistä, jotta käyttäjälle voidaan esittää tosielämän skenaario, jonka avulla testataan hänen reaktionsa "paikan päällä". Kurssin lopussa on myös tietokilpailu, jotta käyttäjät voivat käyttää kehittämiään tietoja vastatakseen kysymyksiin oikein.

Oppimisteknologiapalkintojen iltagaala järjestetään 30. marraskuuta Park Plaza Westminster Bridge -hotellissa Lontoossa. Yli 800 oppimis- ja kehitysalan vierasta kokoontuu juhlimaan tämän vuoden voittajia.

MetaCompliancen toimitusjohtaja Robert O'Brien sanoi:

"Kukaan ei epäile, etteikö henkilöstön kouluttaminen parhaisiin kyberturvallisuuskäytäntöihin olisi vakava haaste. Olemme iloisia siitä, että ponnistuksemme tämän tehtävän helpottamiseksi yrityksille on saanut tunnustusta."

Tietoa oppimisteknologiapalkinnoista

Oppimisteknologiapalkinnot, jotka järjestetään yhteistyössä Learning Technologies, Learning Skills ja Learning Skills Group -ryhmän kanssa, on vuosittainen tapahtuma, johon organisaatiot voivat lähettää oman työnsä ja kilpailla himoitusta ehdokkuudesta. Ehdolle päässeet organisaatiot pitivät esityksiä tuomaristolle ennen syyskuun lopussa Lontoossa Kia Ovalissa järjestettävää palkintotilaisuutta. Tämä tarjosi ehdokkaille mahdollisuuden kehittää ehdotustaan palkinnon saamisen toivossa.