MetaCompliance nominerad till tre Computing Security Awards

September 19, 2019
pablo heimplatz ZODcBkEohk8 unsplash

MetaCompliance, en global ledare inom den mänskliga aspekten av cybersäkerhet och integritetsskydd, har nominerats som finalist till tre Computing Security Awards.

MetaCompliance fick nomineringar för Årets Anti Phishing-lösning, Årets utbildningsleverantör och The Compliance Award.

Nomineringarna är ett erkännande av MetaCompliances innovativa strategi för cybersäkerhet och dess unika förmåga att erbjuda ett omfattande utbud av cybersäkerhets- och integritetslösningar, allt från en enhetlig plattform.

Computing Security Awards inrättades för att uppmärksamma de lösningar och lösningsleverantörer som har varit särskilt imponerande i den pågående kampen mot säkerhetshot.

Finalisterna har utsetts på grundval av nomineringar som gjorts under juni och juli, och de slutliga vinnarna avgörs genom en offentlig omröstning.

Röstningen avslutas den 8 oktober och vinnarna kommer att tillkännages vid prisceremonin Computing Security Awards torsdagen den 17 oktober 2019 på Leonardo Royal Hotel i London City.

Robert O'Brien, VD för MetaCompliance, kommenterade: "Vi är glada över att vara nominerade som finalister i 2019 Computing Security Awards. Att bli utvald i alla tre kategorier är ett bevis på styrkan i våra produkter och det hårda arbetet i vårt team.

"Vårt kompletta system för hantering av cybersäkerhet och sekretess ger ett robust försvar mot nya cyberhot och hjälper organisationer att hålla sin personal säker på nätet samtidigt som de visar att de uppfyller stränga lagkrav."

Nomineringarna följer på det senaste tillkännagivandet om att företaget har tagits upp i Gartners 2019 års Magic Quadrant för datorbaserad utbildning för säkerhetsmedvetenhet. MetaCompliance är det enda företaget i Storbritannien och Irland som erkänts i kvadranten, vilket visar företagets starka globala marknadsposition och den växande efterfrågan på dess innovativa mjukvarulösningar.

Om du vill rösta på MetaCompliance i den kommande utdelningen av Computing Security Awards kan du besöka följande webbplats:

Slutar

Anmärkningar till redaktörerna

Om MetaCompliance

Metacompliance grundades 2005 och är en global ledare inom den mänskliga aspekten av cybersäkerhet och integritetsskydd. Dess innovativa molnplattform erbjuder en enda lösning för hantering av personalens medvetenhet och efterlevnad.

Den banbrytande plattformen ger kunderna en fullt integrerad och flerspråkig uppsättning funktioner för efterlevnad som omfattar policyhantering, e-learning, simulerad nätfiske, incidenthantering och integritetshantering, som alla kan köpas som moduler eller som ett komplett system.

Plattformen levererar e-learning-innehåll av högsta kvalitet inom cybersäkerhet och efterlevnad som är tillgängligt på marknaden. Dess användarvänlighet, engagerande användarupplevelse och regelbundet uppdaterade innehåll säkerställer personalens tillfredsställelse och gör det möjligt för yrkesverksamma inom cyber- och efterlevnadsfrågor att enkelt spåra framstegen i genomförandet och visa på pågående ansvarstagande.

För mer information om MetaCompliance, besök https://www.metacompliance.com.