MetaLearning tarjoaa uuden tavan lisätä e-Learning-sisällön omaksumisastetta työntekijöiden ja ulkopuolisten tahojen keskuudessa.

25. syyskuuta 2014
john schnobrich 2FPjlAyMQTA unsplash

MetaCompliance julkistaa uuden yhdistelmäoppimisalustansa, MetaLearningin.Tämä uusi tuote on pilvipohjainen oppimisympäristö, jonka avulla organisaatiot voivat koota kaiken oppimissisällönsä yhteen yrityksen vahvuusalustalle.

MetaLearning on tarkoitusta varten rakennettu, skaalautuva teknologia-alusta, jonka tavoitteena on olla alan malli nykyaikaiselle, sosiaaliseen mediaan suuntautuneelle oppimiskeskukselle, johon organisaatiot ohjaavat käyttäjiään suorittamaan kaiken oppimisen.

MetaLearning on oppimissisällöstä riippumaton. Ohjelmisto suoratoistaa videon, PowerPointin tai olemassa olevan SCORM-standardin mukaisen sisällön käyttäjälle nykyaikaisessa, intuitiivisessa käyttöliittymässä. MetaLearning ottaa mallia käyttäjille tutusta sosiaalisen median ulkoasusta ja tunnelmasta ja pyrkii lisäämään oppimisen omaksumista organisaatiossa käyttämällä graafisesti rikasta ja houkuttelevaa etupäätä. Yrityslähtöisenä alustana käyttäjä näkee kaiken itseensä liittyvän sisällön, olipa kyse sitten työterveydestä ja -turvallisuudesta, henkilöstöhallinnosta tai vaatimustenmukaisuudesta. Käyttäjä voi kommentoida kursseja ja myös välittää sisältöä sisäisen organisaation sisällä. Jälkimmäinen tarjoaa erinomaisen tavan antaa oppitunteja siinä vaiheessa, kun ihmiset tarvitsevat oppimista.

MetaLearningin tavoitteena on tarjota organisaatioille teknologiaympäristö, joka helpottaa oppimisen saatavuutta ja tarjoaa pysyvän arkiston käyttäjän oppimisen elinkaarelle yrityksessä. MetaLearningin avulla organisaatiot voivat koota yhteen useissa LMS-ympäristöissä tällä hetkellä olevaa sisältöä, joka on hankittu ajan myötä. Yksinkertaisesti sanottuna MetaLearning keskittää kaiken koulutusmateriaalin yhteen paikkaan. Kaikki on käytettävissä yhden kirjautumisen kautta, joka perustuu käyttäjän olemassa olevaan käyttäjätunnukseen ja salasanaan.
MetaCompliancen toimitusjohtaja Robert O'Brien totesi uuden alustan julkaisun yhteydessä: "Tiimimme on työskennellyt MetaLearningin parissa yli kaksi vuotta; se oli luonnollinen jatke tuotevalikoimallemme ja olemassa oleville tuotteille, kuten MyCompliancelle. Asiakkaiden on varmistettava, että heidän henkilökuntansa on asianmukaisesti koulutettu ja että keskeisiä käytäntöjä noudatetaan. Siksi oppimisen hallinta-alustan ja toimintaperiaatteiden hallintaohjelmiston yhdistäminen on luontevaa."

O'Brien jatkaa: "MetaCompliance on ohjelmistokehitysyritys, ja näimme markkinoilla aukon tarkoitukseen sopivalle, nykyaikaiselle LMS-alustalle, joka mahdollistaisi SCORM:n lisäksi kaiken sisällön näyttämisen nykyaikaisessa web-käyttöliittymässä. Emme löytäneet tällaista teknologiaa, joten päätimme rakentaa sellaisen alusta alkaen. MetaCompliance ei ole kehittämässä oppimissisältöä, sillä kyseisiä markkinoita palvelee jo muutama hieno ja pitkäaikainen toimittaja, vaan pyrimme pikemminkin viemään taustalla olevan teknologian seuraavaan sukupolveen säilyttäen yhteensopivuuden nykyisten standardien kanssa.

MetaLearning esitellään MetaCompliance-asiakkaille vuosittaisessa asiakastapahtumassa 17. syyskuuta 2013 IOD:ssä Pall Mallissa Lontoossa.

Tietoja Metacompliancesta

Metacompliancella on selkeä visio siitä, että vaatimustenmukaisuudesta ja tietoturvasta tulee helpompaa organisaatioille. Ohjelmistolla voidaan varmistaa, että koko henkilöstö osallistuu aktiivisesti sääntöjen noudattamista koskeviin aloitteisiin, kuten toimintaperiaatteisiin, sähköiseen oppimiseen ja kyselyihin, mikä vähentää sääntöjen noudattamista koskevien vaaratilanteiden ja niihin liittyvien sakkojen riskiä. Ohjelmistoa voidaan käyttää osoittamaan, että henkilöstö ymmärtää esimerkiksi toimintaperiaatteiden sisällön testaamalla sitä kysymyksillä. Käyttäjien osallistumisen lisääminen sääntöjen noudattamista ja tietoturvaa koskeviin kampanjoihin tuottaa tarkastustietoa, jonka avulla organisaatio voi tuottaa raportteja, joiden avulla se voi osoittaa "huolellisuusvelvollisuutensa" sääntelyviranomaisille.

© 2013 Metacompliance Limited. Kaikki oikeudet pidätetään. MetaCompliance ja MetaCompliance-logo ovat Metacompliancen rekisteröityjä tavaramerkkejä Euroopan unionissa ja muissa maissa. Muut tuotemerkit ja tuotenimet ovat omistajiensa tavaramerkkejä.