MetaCompliance laajentaa kielipeittoaan irlantilaisilla käännöksillä

16. syyskuuta 2021
Irlannin käännökset

MetaCompliance, maailmanlaajuinen tietoverkkoturvallisuuskoulutuksen ja vaatimustenmukaisuuden asiantuntija, on ilmoittanut laajentavansa kielipeittoaan lisäämällä irlantilaiset käännökset.

Julkaisu on osa MetaCompliancen jatkuvaa sitoumusta lisätä maailmanlaajuista saavutettavuutta ja kannustaa irlantilaisia työntekijöitä käyttämään ensisijaista kieltään tietoturvatietoisuuskoulutuksen avulla.

Osana julkaisua MetaCompliance on julkaissut eLearning-sisältöä, johon kuuluu 29 irlantilaisittain käännettyä nano-kurssinimikettä, kuten "How to Spot a Phish", "Data Handling" ja "Email Essentials". Julkaisu sisältää myös sarjan phishing-sähköpostimalleja, jotka perustuvat ajankohtaisiin tapahtumiin ja johtavien tuotemerkkien, kuten Ryanairin, Just Eatin ja Bank of Irelandin tarjouksiin.

YouTube-video

MetaCompliancen toimitusjohtaja Robert O'Brien kommentoi: "Irlannin käännösten lisääminen alustallemme antaa Gaeilgea puhuville käyttäjille mahdollisuuden kokea koulutusta omalla äidinkielellään ja auttaa tarjoamaan entistä syvällisemmän koulutuskokemuksen".

Jotta tietoturvatietoisuuskoulutusohjelmaan saataisiin sitoutuminen, työntekijöiden on voitava samaistua siihen. Sitoutuminen on kriittinen tekijä turvallisuustietoisuuskoulutusohjelman onnistumisen kannalta, ja lokalisointi on olennainen väline sellaisen sisällön luomisessa, johon työntekijät voivat suhtautua myönteisesti. Kun ihmisille puhutaan tavalla, jonka he tunnistavat ja jonka kanssa he tuntevat olonsa mukavaksi, oppiminen on paljon tehokkaampaa, ja organisaatioiden sitoutuminen, keskeisten viestien säilyttäminen ja koulutuksen loppuunsaattamisprosentti paranevat.

Kielisovellus Duolingon julkaisemien uusien tietojen mukaan iirin kieli on herättänyt viime vuosina runsaasti kiinnostusta, ja yli miljoona ihmistä opiskelee viikoittain aktiivisesti iiriä sovelluksen avulla. Irlannin kieli on näin ollen nopeimmin kasvava kieli ja Irlannin ykköskieli.

MetaCompliance tarjoaa nyt tietoturvatietoisuuskoulutusta yli 40 kielellä, mukaan lukien ranska, saksa, espanja, italia, portugali, venäjä, japani ja iiri.

Lisätietoja MetaCompliancen paikallisista tietoturvatietoisuuskoulutuksista saat osoitteesta

https://www.rte.ie/news/ireland/2020/1223/1186111-duolingo-irish/ [GU1]