Newcastle-Under-Lyme County Council ottaa käyttöön vaatimustenmukaisuuden hallintajärjestelmän

25. syyskuuta 2014
Ketterä-policy-management-1

MetaCompliancen tiimi on iloinen voidessaan toivottaa Newcastle-under-Lyme Borough Councilin tervetulleeksi paikallishallinnon asiakkaidensa joukkoon, mikä osoittaa, että käytäntöjen hallintaohjelmistot ovat edelleen tärkeä vaatimus paikallisviranomaisille.

Tietohallinto on erittäin tärkeä asia julkisella sektorilla juuri nyt. Tämä johtuu siitä, että tietotekniikka on perustana suurimmalle osalle hallituksen aloitteista, jotka liittyvät sähköisten asiakirjojen käyttöön tehokkuuden lisäämiseksi, kustannusten vähentämiseksi ja veronmaksajille tarjottavien palvelujen parantamiseksi. Sopivien prosessien ja valvontatoimien tarjoaminen inhimillisestä tekijästä aiheutuvien riskien vähentämiseksi ei ollut koskaan helppoa. Tämä yhdistettynä paikallisviranomaisille asetettaviin jatkuvasti kasvaviin vaatimuksiin, joita alan muutokset, kuten sosiaalinen media, pilvipalvelut ja mobiililaitteet, asettavat, asettaa käyttäjien tietoisuuden ensisijaiseksi tavoitteeksi.

Julie Ray, Newcastle-under-Lymen asiakas- ja tieto- ja viestintätekniikkahankkeiden päällikkö, selitti, miten uusi yrityskäytäntöjen hallintajärjestelmä on mahdollistanut vaivattoman ja onnistuneen sitoutumisen henkilöstön kanssa ja taannut käyttäjien tietoisuuden tietoturvapolitiikoista ja -menettelyistä.

"MetaCompliance hankittiin ensisijaisesti tietoturvapolitiikkojen käyttöönoton hallintaa varten. Alusta alkaen kuitenkin ymmärsimme, että ohjelmistoa voitaisiin käyttää paljon laajempaan valikoimaan toimintatapoja ja viestintää, joita voidaan hallita keskitetysti."

Julie ymmärsi, että ohjelmisto oli valtuustolle eduksi, koska sen avulla voitiin paitsi esitellä tietoa ja toimintatapoja henkilöstölle myös "auttaa suunnittelemaan tulevia tietoisuuskampanjoita ja antaa tarvittavaa tietoa kuormittamatta työntekijöitä liikaa". Ohjelmiston avulla valtuusto voi myös tallentaa ja todistaa, että työntekijät ovat hyväksyneet toimintatapoja, mikä on tärkeää raportoinnin kannalta.

MetaCompliancen toimitusjohtaja Robert O'Brien vastasi tähän toteamalla, että "Newcastle-under-Lyme Borough Councilin kaltaiset paikallisviranomaiset ottavat käyttöön MetaCompliancen parhaita IT-hallinto-, riskienhallinta- ja compliance-ratkaisuja (IT GRC) ensimmäisenä askeleena, kun ne pyrkivät ratkaisemaan työntekijöiden koulutus- ja tietoisuusongelman organisaatiossaan". Hän jatkoi: "Tietohallintoryhmä aloittaa nyt todelliset ponnistelut, kun se käyttää ohjelmistoa keskeisten käytäntöjen, menettelyjen ja koulutuksen käyttöönottoon, jotta työntekijät, hallitus ja kolmannen osapuolen alihankkijat kiinnittäisivät oikeanlaista huomiota".

Tietoja MetaCompliancesta

MetaCompliancella on selkeä visio siitä, että se tekee vaatimustenmukaisuudesta ja tietoturvasta helpompaa organisaatioille. Ohjelmistolla voidaan varmistaa koko henkilöstön aktiivinen osallistuminen sääntöjen noudattamista koskeviin aloitteisiin, kuten käytäntöihin, eLearningiin ja kyselyihin, ja siten vähentää sääntöjen noudattamista koskevien vaaratilanteiden ja niihin liittyvien sakkojen riskiä. Ohjelmistoa voidaan käyttää osoittamaan, että henkilöstö ymmärtää esimerkiksi toimintaperiaatteiden sisällön testaamalla sitä kysymyksillä. Käyttäjien lisääntynyt osallistuminen vaatimustenmukaisuuteen ja tietoturvakampanjoihin tuottaa tarkastustietoa, jonka avulla organisaatio voi tuottaa raportteja, joiden avulla se voi osoittaa "huolellisuusvelvollisuutensa" sääntelyviranomaisille.

© 2013 MetaCompliance Limited. Kaikki oikeudet pidätetään. MetaCompliance ja MetaCompliance-logo ovat MetaCompliancen rekisteröityjä tavaramerkkejä Euroopan unionissa ja muissa maissa. Muut tuotemerkit ja tuotenimet ovat omistajiensa tavaramerkkejä.