Johtava elintarviketoimittaja vähentää vaatimustenmukaisuusriskiä käytäntöjen hallintaohjelmiston avulla

25. syyskuuta 2014
Politiikan hallinta

Karro Food Group on yksi johtavista sianlihan toimittajista, joka työllistää noin 3 000 henkilöä. Karro on saavuttanut loistavan maineen korkealaatuisista tuotteista, ja se on luonut vahvat yhteydet maan eri puolille. Karro toimii yhdeksässä toimipisteessä eri puolilla Englantia, Skotlantia ja Pohjois-Irlantia, ja sen pääkonttori sijaitsee Maltonissa, Pohjois-Yorkshiressä. Karro Food Groupin sianlihaa syövät vuosittain miljoonat kuluttajat, ja sitä myyvät kaikkialla Yhdistyneessä kuningaskunnassa johtavat vähittäiskauppiaat, kuten Tesco, The Co-operative ja Sainsbury's.

Kehittäessään vaatimuksia Metacompliance-tiimin kanssa Karron tietoturvapäällikkö John Cooper totesi, että hän haluaisi vaatimustenmukaisuuden ja toimintatapojen hallintajärjestelmän, jonka avulla hän voisi "saada kaikki työntekijät osallistumaan enemmän yrityksen toimintaan ja antaa heille tietoa yrityksen toimintatapojen ja ohjeiden taustalla olevista syistä".

Sääntely- ja lainsäädäntömuutokset ovat tavallisia ilmiöitä yhteiskunnassa, joka on erittäin herkkä elintarvikestandardeille ja vaatimustenmukaisuudelle. Tämä säännöllinen muutos yhdistettynä maantieteellisesti hajallaan olevaan käyttäjäkuntaan merkitsee elintarviketeollisuudelle merkittävää compliance- ja hallintohaastetta.

Käyttäjien tietoisuus tietoturva- ja compliance-asioista on keskeinen vaatimus. Karro Food Group tarvitsi järjestelmän, jonka avulla "käyttäjät voivat saada tietoa käytäntöjen muutoksista heti niiden julkaisemisen jälkeen sähköisen oppimisprosessin avulla näytöllä sen sijaan, että heidän tarvitsisi osallistua säännöllisiin koulutuskursseihin". Tämä helpottaa käyttäjien tietoisuuden hallintaan liittyvää tehtävää ja on erittäin kustannustehokasta.

"Elintarviketeollisuus on erittäin säänneltyä ja automatisoitua", sanoo Robert O'Brien, Metacompliancen toimitusjohtaja. "Vaaratilanteen vaikutus tulee hyvin näkyväksi yhteiskunnassa, koska olemme kaikki riippuvaisia elintarvikevalmistajista. Karro Food Group on sitoutunut korkeimpiin standardeihin ja suhtautuu vakavasti työntekijöidensä tietoisuuteen vaatimustenmukaisuudesta. Metacompliancen käyttöönotto on merkittävä askel, sillä se pyrkii päättäväisesti automatisoimaan toistuvia vaatimustenmukaisuuteen liittyviä toimintoja parhaiden ohjelmistojen avulla.

Metacompliancen integroitu hallinto-, riski- ja vaatimustenmukaisuusohjelmistokokonaisuus (GRC) mahdollistaa raporttien tuottamisen Karrolle, jotta voidaan todistaa, että kaikki työntekijät ovat hyväksyneet ja ymmärtävät lainsäädännölliset ja yrityksen menettelyt ja käytännöt.

"Sen avulla yritys voi osoittaa, että suhtaudumme henkilöstö- ja tieto- ja viestintätekniikkapolitiikkoihin vakavasti ja olemme sitoutuneet pysymään ajan tasalla lainsäädännön muutoksista", sanoi Karron tietoturvapäällikkö John Cooper.

Tietoja MetaCompliancesta

Metacompliancella on selkeä visio siitä, että vaatimustenmukaisuudesta ja tietoturvasta tulee helpompaa organisaatioille. Ohjelmistolla voidaan varmistaa, että koko henkilöstö osallistuu aktiivisesti sääntöjen noudattamista koskeviin aloitteisiin, kuten toimintaperiaatteisiin, verkko-opetukseen ja kyselyihin, ja siten vähentää sääntöjen noudattamista koskevien vaaratilanteiden ja niihin liittyvien sakkojen riskiä. Ohjelmistoa voidaan käyttää osoittamaan, että henkilöstö ymmärtää esimerkiksi toimintaperiaatteiden sisällön testaamalla sitä kysymyksillä. Käyttäjien osallistumisen lisääminen vaatimustenmukaisuutta ja tietoturvaa koskeviin kampanjoihin tuottaa tarkastustietoa, jonka avulla organisaatio voi tuottaa raportteja, joiden avulla se voi osoittaa "huolellisuusvelvollisuutensa" sääntelyviranomaisille.

© 2013 Metacompliance Limited. Kaikki oikeudet pidätetään. Metacompliance ja Metacompliance-logo ovat Metacompliancen rekisteröityjä tavaramerkkejä Euroopan unionissa ja muissa maissa. Muut tuotemerkit ja tuotenimet ovat omistajiensa tavaramerkkejä.